Понеділок, 2024/04/29, 16:02
Зеленодольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів 2
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Математика [3]
.
Література [5]
Конспекти уроків з світової літератури, української літератури; розробки позакласних заходів
Рідна мова [6]
.
Іноземна мова [4]
.
Природничі науки [5]
.
Історія [2]
.
Початкова школа [6]
.
етика [6]
.
образотворче мистецтво [3]
конспекти уроків образотвочого мистецтва
російська мова [2]
конспекти уроків, тестові завдання для контролю для українських класів
фізика [4]
.
праця, технології [1]
конспекти уроків, презентації та матеріали до уроків
Головна » Файли » Конспекти уроків , позакласних заходів » Природничі науки

Мандрівка рослинним організмом
[ Викачати з сервера (695.7 Kb) ] 2014/11/23, 07:35

Урок № 10

Узагальнюючий урок: «Мандрівка рослинним організмом»

 Мета:  узагальнити знання  учнів про  будову рослинного організму(будова клітин, будова тканин, будова вегетативних органів), функції клітин, тканин, органів; розвивати вміння виконувати різнорівневі завдання; виховувати  вміння працювати в команді.

Обладнання та матеріали:  підручник, таблиці, проектор, компютер, дидактичні картки

Базові поняття й терміни: цитологія, анатомія, морфологія, твірна, покривна,та інші тканини, вегетативні органи

 

Тип уроку:    узагальнюючий

 

I Організаційний етап  5 хв.

Пояснення правил змагань.

II Актуалізація вивченого матеріалу  10 хв.

 

ІІІ Зміст уроку

Бесіда із запитаннями:

  1. Основна структурна одиниця живого?
  2. Клітини, які мають спільне походження, будову і виконують донакові функції називають...
  3. Тканини утворюють...

Ось ті зупинки, які ми з вами відвідаємо подорожуючи рослинним організмом

Працювати ми будимо в командах, а хто розпочне нашу боротьбу визначемо завдяки такому завданню: Розмістити таксономічні одиниці в порядку зростання, від нищого до вищого. ВИД    РІД   РОДИНА   ПОРЯДОК   КЛАС   ВІДДІЛ     ЦАРСТВО   НАДЦАРСТВО    ІМПЕРІЯ.

Давайте дізнаємось про першу країну у яку ми сьогодн потрапимо

Клітина — це основна структурно-функціональна одиниця всіх живих організмів. Вона є елементарною біологічною системою. У клітині проявляються всі основні риси життя.

Організми бувають одноклітинні, колоніальні та багатоклітин­ні. Одноклітинний організм є самостійним цілісним організмом. Колоніальний організм складається з багатьох клітин одного чи кількох типів, кожна з яких має певну самостійність і функціонує незалежно від інших. У багатоклітинних організмах клітини ди­ференційовані, тісно взаємодіють між собою.

Цитологія (від грецьк. цитос — сховище, клітина) — це наука, яка вивчає будову і функції клітин. Вивчення клітини тісно пов'я­зане з винаходом мікроскопа.

У 1665 році англійський дослідник Роберт Гук (1635-1703 рр.) вивчав зріз корка за допомогою сконструйованого ним мікроско­па і відкрив клітинну будову рослинних тканин, запропонував термін «клітина». Але він мав справу з оболонками мертвих клітин. Голландець Антоні ван Левенгук (1632—1723 рр.) відкрив одноклітинних тварин та бактерій (називав анімалькулі — твари­нки).

Англійський ботанік Роберт Броун у 1833 році виявив основну структуру клітини — ядро.

Основоположниками клітинної теорії є німецький ботанік М. Шлейден (1804-1881 рр.) і німецький зоолог Т. Шванн (1810-1882 рр.), основні положення якої були сформульовані в 1839 році. Була доповнена естонським ученим К. Бером і німецьким акаде­міком Р. Вірховим (1821-1902 рр.).

А тепер давайте перевіримо, що ви запамятали, про країну «Клітин».

1. Наука, що вивчає клітини?

2. Клітина зверху вкрита?

3. Функція ядра?

4. Види пластид...

5. Органели містяться в...

6. Функція хлоропласт

7. Лейкопласти мають забарвлення...

8. Клітинна стінка не проникна для води і поживних речовин і тому має...

9. Завдяки якому пігменту відбувається процес фотосинтезу у хлоропластах?

10. Робота з дидактичними картками.

Наступна наша зупинка країна «Тканин»

ТКАНИНИ БАГАТОКЛІТИННОГО ОРГАНІЗМУ

Клітини багатоклітинних організмів відрізняються за будовою та функціями. У більшості багатоклітинних тварин і вищих рослин виникають тканини. Не мають тканин нижчі рослини та гриби.

Тканина — це група клітин, подібних за будовою, походженням, структурно і функціонально пов'язаних між собою. Тканини тва­рин і рослин мають певні відмінності.

Тканини вищих рослин беруть початок від твірної тканини — меристеми. Тканини тварин утворюються із зародкових листків (екто-, мезо- та ентодерми) під час розвитку зародка. Головною від­мінністю є те, що тканини у тварин складаються не лише з клітин, але й містять міжклітинну речовину та інші структури, які є про­дуктами їхньої життєдіяльності. Тканини рослин у своєму складі можуть мати мертві клітини.

Тканини тварин і людини, їх будову, функції вивчає наука гісто­логія (від грецьк. гістос — тканина), рослин — анатомія рослин.

Тепер перевіримо ваші знання

  1. Початок усім тканинам дає .....
  2. Назвіть види твірної тканини
  3. Ксилема – це вид якої тканини?
  4. Корок належить до якої тканини?
  5. Механічна тканина виконує функцію...
  6. Які види основної тканини вам відомі?
  7. По флоемі рухаються...
  8. Ксилема забезпечує висхідний чи низхідний рух?
  9. Фотосинтезуючу функцію виконує?

 

Остання наша зупинка це купаїна «Органів»

Вегетативні та генеративні органи рослин

Орган — це частина рослинного організму, пристосована до виконання однієї або кількох функцій.

У рослин розрізняють дві категорії взаємозв'язаних у цілісну систему органів — вегетативні та генеративні. До вегетативних належать корінь і пагін (або корінь, стебло і листок), до генеративних — квітка, плід і насінина.

Вегетативні органи рослини утворилися в результаті розчленування однорід­ного тіла нижчих рослин — талому. Причиною цього став перехід від водного до надземного способу життя. Однією із загальних особливостей вегетативних органів є їх полярність. Кожен орган має два полюси: верхній, або верхівковий, і нижній, або основний. Така спеціалізація зумовлена двома сферами живлення рослин (ґрунтовою і атмосферною), а отже, двобічним потоком води з розчиненими міне­ральними та органічними речовинами.

Розчленування тіла рослини на органи та утворення великої кількості гілок, листків і коренів дали змогу розвинути величезну фотосинтезуючу поверхню і поглинати достатню кількість води та мінеральних елементів.

Генеративні (репродуктивні) органи рослин виникли значно пізніше, ніж вегета­тивні. Квітку, насінину і плід, які з неї утворюються, вважають найвищим досяг­ненням еволюції процесу розмноження у рослинному світі.

Перевіримо ваші знання.

  1. Тестові завдання
  2. Робота з дидактичними картками

ІV Підведення підсумків

 

VI Домашнє завдання  2 хв  параграф парграфи 1- 13 повторити

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ї

 

Органи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Організм

Категорія: Природничі науки | Додав: Наталья | Теги: урок біології, рослини
Переглядів: 577 | Завантажень: 5 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 130
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2024