Наша школа стала учасником третьої хвилі проекту ДТЕК "Енергоефективні школи"
19 грудня 2014р. у школі відбулося свято запуску проекту "Енергоефективні школи" У святі прийняли участь учителі і працівники школи, учні 6-8, 9, 10. 11-х класів, батьки 5-11 класів , представники міської ради, районного відділу освіти, ДТЕК Криворізька ТЕС.
Нас вітають регіональний представник ДТЕК Марачканець Лілія Василівна, куратор школи Свєженцева Юлія Олександрівна, перший заступник міського голови Кобзіст Володимир Анатолійович, представник ДТЕК Криворізька ТЕС , випускник школи Толокнєєв Андрій Євгенович.
семінар 02.12.2014
Пілотним класом обрано 8-А клас.
В рамках проекту заплановані заходи інформаційно характеру, дослідницька робота, проектна робота, конкурси, реалізація факультативного курсу з енергозбереження.
СТАТТЯ для "Апостолівських новин"
На сьогоднішній день енергозбереження займає одну з ключових позицій у розвитку та економіці ринків споживчих послуг і матеріалів. Цікавість до інформації про енергозберігаючі технології і заходи зростає.
Уже третій рік в Україні працює проект «Енергоефективні школи». Першого року його опрацювало 10 шкіл, минулого – 55, а в цьому році 50 шкіл України стали до вдосконалення і впровадження енергозберігаючих технологій.
19 грудня 2014 року в рамках Програми соціального партнерства компанії ДТЕК і Всеукраїнської благодійної організації «Інститут місцевого розвитку» стартував проект "Енергоефективні школи" в Зеленодольській загальноосвітній школі № 2 І-ІІІ ступенів. Мета проекту: виховання енергетично та екологічно обізнаної особистості, відповідального і свідомого майбутнього споживача енергоресурсів.
В урочистому запуску прийняли участь регіональний представник ДТЕК по соціальному партнерству Марачканець Л.В., куратор по впровадженю проекту в м. Зеленодольську від Інституту місцевого розвитку Свеженцева Ю.О., начальник відділу освіти Апостолівської райдержадміністрації Колєснік Л.П., перший заступник міського голови Кобзіст В.А. працівники ДТЕК Криворізька ТЕС, депутати міської ради, батьки, учні, працівники школи.
Запрошених вразила виставка дитячих поробок під гаслом «Зроби свій дім комфортним», інформаційна насиченість буклетів, плакатів та малюнків. А особливо незабутнє враження склав креативний плакат-колаж, виготовлений сумісними зусиллями учнів і вчителів.
На свято відкриття проекту учні підготували виступ агітбригади, в якому прагнули донести до глядачів необхідність економного підходу до витрачання ресурсів споживання як нагальну потребу суспільства, як одну із складових незалежності держави.
Пілотним класом для впровадження ідей проекту обрано 8-А клас. За кошти компанії ДТЕК пілотний клас школи отримав навчально-методичне та приладне забезпечення Проекту. Навчально-методичний комплект у складі робочої програми курсу, посібник для учнів 6-8 класів «Про теплопостачання та теплозбереження для майбутнього споживача» та посібник для вчителя однойменної назви.
Ми вдячні депутату Апостолівської районної ради В. П. Волкову за організацію та активну допомогу у підготовці та проведенні зустрічей з представниками Компанії ДТЕК. На урочистому відкритті В. П. Волков зазначив : «Компанія ДТЕК не випадково зробила акцент саме на учнях школи, адже підростаюче покоління дуже добре сприймає та підтримує все нове, тому саме учнівська молодь може стати ініціатором ощадного енерговикористання. Ми сподівамося, що учні пілотного класу, які долучилися до проекту «Енергоефективні школи», а також педагоги, батьки та родичі стануть відповідальними споживачами та навчаться зберігати енергоресурси. І я впевнений, що ми станемо надійними партнерами у реалізації цього проекту у Зеленодольській ЗШ № 2.»
Про роль активних партнерів відмітила у своїй промові і Лідія Павлівна Колєснік, начальник відділу освіти Апостолівської райдержадміністрації, зауваживши : «Успішна реалізація проекту передбачає надійних партнерів. Учні і вчителі Зеленодольської другої школи довели , що вони можуть бути такими. Для країни проблема бережливого відношення до енергоресурсів є таким же стратегічним завданням, як і повернення миру в нашу країну».
У рамках реалізації проекту «Енергоефктивні школи» вчителями української мови та літератури школи були розроблені й написані диктанти з учнями 5-11 класів на тему збереження тепла та енергії. Учні при написанні диктантів дізналися багато нового і цікавого. У класних приміщеннях ведуться календарі температурного режиму ; створені чергові бригади, які на перервах слідкують за тим, щоб електроенергія не використовувалась марно. Батьки в свою чергу активізували роботу, створюючи проекти дослідження енергозбереження у власних домівках. Вчителі створюють цикл уроків та позакласних заходів щодо реалізації даного проекту.
Саме на педагогів, учнів та батьків чекатиме цікава, але клопітка робота. Бажаємо всім успішної реалізації даного проекту та накопичення необхідних знань з ефективності та збереженні енергії для майбутніх поколінь ! Сподіваємось, що наша енергокоманда, створена з учнів, вчителів, працівників школи, навчиться сама і передасть свій досвід своїм сім’ям і жителям міста щодо шляхів енергозбереження і заощадження.
Всі ми хочемо жити багато, тож повинні пам'ятати: багато живе не той, хто багато заробляє, а той, хто вміє раціонально, економічно надбане витрачати.
Програма «Енергоефективні школи» переважно зосереджена на проблемах
теплопостачання та теплозбереження.
Це пов’язано із:
- енергетичними проблемами підприємств теплопостачання, які використовують майже 70% природного газу, що йде на потреби ЖКГ;
- екологічними проблемами, викликаними спалюванням енергоресурсів для вироблення теплоти;
- найбільшою часткою оплати за послуги опалення та гарячого водопостачання у сумі комунальних платежів;
- значною заборгованістю споживачів за послуги теплопостачання
КОНЦЕПЦІЯ ПРОЕКТУ « ЕНЕРГОЕФЕКТИВНІ ШКОЛИ »
Мета Виховання енергетично та екологічно обізнаної особистості, відповідально-го і свідомого майбутнього споживача енергоресурсів.
Завдання Вироблення в учнів розуміння того, що енергія є цінним ресурсом, товаром, за який потрібно платити. • Сприяння усвідомленню дітьми необхідності
заощадження енергоресурсів для збереження клімату та життя на Землі.
Результати Підвищення рівня поінформованості щодо шляхів енергозбереження. • Отримання собистого досвіду та вмінь з реалізації практичних дій, спрямованих на енергозбереження та зменшення впливу на довкілля.• Формування звичок енергоощадної поведінки. • Зменшення споживання теплової та електричної енергії в школі та вдома.• Виховання енергетично та екологічно обізнаної особистості, відповідального і свідомого майбутнього споживача енергоресурсів.
ПЕРШІ КРОКИ
10 грудня старшоклансики провели першу конференцію, присвячену енергозбереженню. Учні 10-го та 11-х класів презентували свої роботи. Це інформаційні презентації та куточки по енергозбереженю. представлений матеріал можна використовувати для виховних годин в 5-11 класах
Переглянути роботи можна тут https://drive.google.com/file/d/0B0rTZCEeTr_uWDItTjFoMWdKNnM/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B0rTZCEeTr_uT2pNREk0dFpMR0k/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B0rTZCEeTr_uWGY5YlVyaTZWMmM/view?usp=sharing