Бінарний урок: художня культура,світова література.
Тема: Мистецтво епохи романтизму.
Мета:навчальна– узагальнити та систематизувати знання учнів з теми: «Художні
напрями та стилі»;
розвиваюча – удосконалювати вміння та навички роботи в групах, розвивати навички сприйняття та аналізування творів мистецтва, вміння висловлювати власну думку, культуру спілкування;
виховна– виховувати повагу до досягнень світової цивілізації в галузі мистецтва, художній смак, прагнення до духовного розвитку.
Форма уроку: бінарний ( художня культура, світова література).
Тип уроку: узагальнення та систематизація набутих знань, вмінь, навичок.
Міжпредметні зв'язки: художня культура, світова література, історія, образотворче мистецтво, музичне мистецтво.
Обладнання:засоби ІКТ– проектор,екран,ноутбук, мультимедійна презентація; аудіо-матеріали до теми уроку; ілюстративний ряд - репродукції живописних творів, портрети видатних митців – романтиків, елементи інтер'єру даної епохи. Для учнів: (приклади різних видів мистецтва – живописні твори,вірші), фото колажі «Епоха романтизму» - випереджувальне домашнє завдання.
Технологічна карта уроку
№-п/п
|
Етапи
|
Час,
хв..
|
Прийоми та методи
|
Зміст
|
І
|
Організаційний
|
|
Словесний метод
(слайд №-1)
|
Привітання,побажання гарного настрою,позитивного спілкування, активної роботи.
|
ІІ
|
Етап мотивації
|
|
«Метод мозкового
штурму»: (слайд №-2)
|
Робота з епіграфом уроку: Задача мистецтва – хвилювати серця та народжувати радість.
(за вибором вчителя учні отримують приклади зразків творів мистецтва живопису та віршовані строки)- коментують свій вибір.
|
ІІІ
|
Актуалізація опорних знань
|
|
Презентація
«Повторення періодизації розвитку культури» (Слайд №-3,4,5,6,7,8)
|
За поданими слайдами учні дають стислу характеристику головних рис культур певних епох.
|
ІV
|
Систематизація вивченого матеріалу
|
|
1). « Я вмію»: «Метод частково-пошуковий» (слайд №-9)
2). Прийоми рольової гри. (слайд №-10). Аудіо фон «шум моря»
( слайд №-11).
3). Презентація творів живопису Т.Жеріко з використання чорного кольору. (слайд №-12,13,14,15,16).
|
Учні дають історичну довідку щодо виникнення романтизму.
Інсценівка епізоду засідання митців-романтиків. Декламування віршів поетів –романтиків.
Характеристика картини Теодора Жеріко «Плот Медузи.
|
V
|
Закріплення
|
|
Колективно-творча справа (випереджальне завдання) (слайд №-17).
|
Створення колажу «Епоха романтизму» за допомогою сучасних технологій (фото шоп)
|
VI
|
Підсумок
|
|
Прослуховування вірша
«Как много грусти в музыке Шопена»
(слайд №-18)
|
|
VII
|
|
|
|
|
Епіграф уроку:
Задача мистецтва – хвилювати серця та народжувати радість.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Слайд №-1
Учитель: Доброго дня шановні учні,наші гості! Ми ради всіх бачити. Тема нашого уроку сьогодні «Мистецтво епохи романтизму» тісно пов'язана з епіграфом уроку. Ви запитаєте чого?
Під час нашої зустрічі ми спробуємо знайти відповідь на це питання,але спочатку давайте визначимо задачі на сьогоднішній урок.
1). Повторити стилі та напрями доромантичного мистецтва.
2). Закріпити вміння аналізувати та характеризувати твори різних видів мистецтва епохи романтизму.
3). Створити творчу атмосферу, яка сприятиме глибшому розумінню та сприйманню романтичних творів.
Час перейти до активної роботи, тому бажаю всім гарного настрою і позитивного спілкування.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
На столі у кожної групи лежить папка з прикладами пронумерованих живописних творів та віршованих строк. Ваша задача відібрати твори, що за вашою думкою співзвучні епіграфу нашого уроку,прокоментуйте свій вибір. (Слайд №-2)
ІІІ. Актуалізація опорних знань
(Слайд №-3,4,5,6,7,8)– зразки культури певних епох.
Повторення періодизації розвитку культури та її головних рис на підставі історичних епох.
- ПЕРВІСНА – 100 тис. – 4 тис. до н.е. (головна ознака первісної культури «Синкретизм» (з'єднання) людини з природою. Діяльність людей виражають прямий зв'язок з усім, що вони бачать навколо себе (рослинами,тваринами,сонцем,зірками). Основні види мистецтва-живопис,графіка,скульптура,архітектура. Культура майя,Трипільська культура.
СТОУНХЕНДЖ,ВУНХЕНДЖ. (слайд №-3)
- Культура прадавніх цивілізацій – 4тис.-3тис.до н.е.
- Вперше: мистецтво,релігія,наука були тісно пов'язані між собою та з практичною діяльністю людей.
- Мистецтво засновано на релігії та міфології.
- Особливості культури визначаються географічним положенням та природними умовами життя. Стародавній Єгипет. Месопотамія. (Слайд №-4)
- АНТИЧНА 3тис.до н.е. - ІІІ вік нашої ери.
- Боги керували людиною від її народження до смерті.
- Багата міфологія.
- У всіх витворах мистецтва цього періоду присутній дух тріумфу ( фізичний ідеал,інтелект,творчість). Стародавня Греція, Рим. (Слайд №-5)
- СЕРЕДНЬОВІЧНА КУЛЬТУРА ІV-XIV ст.. зародилася в Італії. (Слайд №-6)
- Перша загальноєвропейська культура.
- Сильний вплив церкви.
- Два стиля:
-
Самий суворий (вік інквізицій)стрілчатий,ажурний.
Центром суспільного життя булиміста а не монастирі стали центром
монастирі. Культура груба та умовнаполітичного,економічного,суспіль-
ні почуттів ні емоцій.ного та культурного життя.Морок
романського стилю змінився на
світло великих вітражних вікон.
- КУЛЬТУРА ЕПОХИ ВІДРОДЖЕННЯ ХV-XVII віки. РЕНЕСАНС.
Батьківщина – Італія.
- Основні періоди:
- Проторенесанс (предвідродження)
- Раннє Відродження
- Високе Відродження
- Пізнє Відродження
- Епоха гуманізму. Центром уваги стала людина звільнена від релігійного заточення.
- Життєвостверджуючий оптимізм.
- Високо цінилася освіта.
Представники: Леонардо да Вінчі,Рафаель Санті,Мікеланджело Буанароті, Петрарка,Шекспір,Сервантес.(Слайд №-7)
- КУЛЬТУРА НОВОГО ЧАСУ ХVII-XIXст. (Слайд №-8)
Три провідних стилі в мистецтві: бароко,класицизм,романтизм.
Бароко Класицизм
«порочний»,»перлина невірної форми» «взірцевий»-художній стиль та естетич-
Епоха Бароко породила велику кількість ний напрямок в мистецтві Європи,який
розваг. Променад(прогулянки в парках), був покликаний на виховання ідеально-
карточні ігри,бал-маскаради,»вогняні втіхи» го громадянина. Витвори мистецтва бу-
«феєрверки». В інтер'єрах замість ікон дуються на строгих канонах-це струн-
Портрети та пейзажі. кість та лаконічність.
Моцарт - «Мелодія мрії».
Перехід до романтизму:
Романтизм виник як реакція суспільства на розчарування у просвітницьких ідеалах.
ІV. Систематизація вивченого матеріалу (Слайд №-9)
Тематика романтизму:
- Оспівування людини її внутрішнього світу.
- Кохання до людини.
- Любов до природи.
- Любов до Батьківщини.
- Любов до традицій рідного краю.
- Створення фантастичного-ілюзорного світу.
Романтизм виник як реакція суспільства на розчарування у просвітницьких ідеалах.
- Частково-пошуковий метод( історична довідка виникнення романтизму-учнівські виступи).
- Елементи рольової гри ( інсценівка епізоду засідання митців-романтиків. (Слайд №-10)
- Декламування віршів поетів –романтиків.( Слайд №-11)
- Характеристика картини Теодора Жеріко «Плот Медузи.( Слайд №-12,13,14,15,16).
V. Закріплення.
Колективно-творча справа (випереджальне завдання) (Слайд №-17).
Створення колажу «Епоха романтизму» за допомогою сучасних технологій (фото шоп)
VI. Підсумок.
Прослуховування вірша
«Как много грусти в музыке Шопена»
(слайд №-18).
|