Вівторок, 2024/04/30, 01:09
Зеленодольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів 2
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Поради батькам [2]
.
Організація роботи з батьками [2]
.
Сценарії батьківських зборів, родинних свят [0]
.
Головна » Файли » Батьківський всеобуч » Поради батькам

Профілактика шкідливих звичок
2011/03/13, 19:36

 

ШКІДЛИВІ ЗВИЧКИ: ЯК РОЗПІЗНАТИ
            Й ЗАПОБІГТИ.

Підготувала вчитель Курилова О.А.

 

ПРОФІЛАКТИКА шкідливих звичок потребує радикальних змін. Суть їх - у превентивній ро-

боті, яка обмежувальним, примусовим заходам протиставляє захисну, охоронну, профілактичну роботу.

 

 

На жаль, у вихованні дітей знижується роль сім¢ї.

Зростає кількість батьків, які взагалі не виконують

виховних функцій та своїх обов¢язків стосовно дітей. Бездоглядні діти, як правило, жебракують, займаються бродяжництвом, крадіжками, втягуються в злочинну діяльність.Для цієї категорії дітей характерне живання алкогольних напоїв, токсичних та інших наркотичних речовин. Усе частіше їх використовують розповсюджувачі наркотиків, вони зазнають зґвалтувань, їхні життя і здоров¢я перебувають під загрозою, та й самі вони стають дедалі не безпечнішими соціально.

ПРОБЛЕМИ ПРЕВЕНТИВНОГО ВИХОВАННЯ

НЕПОВНОЛІТНІХ

Термін "превентивний” означає "запобіжний”(за-

хисний) .

Унаслідок деформації соціально-економічних умов сталася дезорієнтація звичайних моделей поведінки значної частини населення, втрата психічної стійкості проти впливу негативних чинників у соціальній, інформаційній, міжособистісній, сімейній сферах.

        Молодь України формується в складних соціокультурних умовах, і на школі позначаються всі економічні й політичні розбіжності, нестабільність соціальних процесів, криміногенність товариства.Так кожний четвертий злочин здійснюють неповнолітні, причому 70%- у стані алкогольного або наркотичного сп¢яніння.32% підлітків вживають алкоголь. Зафіксовано зростання ВІЛ- інфікованих, з яких 95%- це наркомани.

       В Україні спостерігається об¢єднання декі-

лькох чинників епідемії СНІДу: соціальна й еко-

номічна нестабільність, поширення іньєкційного вжитку наркотиків, та торгівлі ними як бізнесу.

 

Підростають наші діти... Із маленьких безпоміч-

них дітлахів вони перетворюються на підлітків.

Сьогодні мені б хотілося запропонувати вам за-

мислитись про шкідливі звички, що підстеріг-

гають на життєвому шляху кожну людину, що здатні перекреслити все життя.

        Будь- яка звичка з¢являється не випадково. В основі її покладено механізм підживлення.

ЗВИЧКИ-це автоматизовані дії, які виявляють-

ся незалежно від бажань людини.Якщо звичка отримала неодноразове позитивне підживлення, то вона закріплюється і позбавитись її буде важ-

ко.Проблему шкідливих звичок вирішують і пси-

хологи, і педагоги, зі шкідливими звичками дітей борються і батьки.

 

ЧОМУ ПІДЛІТКИ ПОЧИНАЮТЬ ПАЛИТИ,

ВЖИВАТИ АЛКОГОЛЬ?

 

Результати обслідувань школярів, які мають шкідливі звички, дозволили скласти так званий рейтинг причин, що, на думку самих підлітків, відіграли найважливішу роль у прийнятті ними згубного рішення.

1.Бажання походити на своїх друзів, знайомих,

   відповідати своїй групі однолітків.

2.Бажання відчути нові приємні відчуття, про які

   так багато розповідають освідчені знайомі.

3.Цікавість, прагнення випробувати себе у новій,

   майже екстремальній ситуації.

4.Вплив авторитетної для підлітка людини.

5.Прагнення забутися, розслабитися, зняти нап-

   ряг, неприємні відчуття.

6.Прагнення демонстративного протесту.

ЧИ ВАРТО ОБГОВОРЮВАТИ З ДИТИНОЮ
ПРОБЛЕМУ ШКІДЛИВИХ ЗВИЧОК, ЯКЩО

ВОНИ Є У БАТЬКІВ?

 

Існує дві головні причини, через які батьки ухи-

ляються від розмов з дитиною про тютюн та ал-

коголь:

1- батьки вважають, що не мають права говорити

    про це, адже самі палять або вживають алко-

    голь;

2- батьки не вважають за необхідне торкатись

     цієї проблеми, тому що самі не палять і не

     вживають алкоголь і гадають, що їхнього

     прикладу для дитини достатньо.

 

Проте, на практиці буває і так, що позитивна ат-

мосфера в родині сама по собі не виховує в ди-

тині протидію зовнішньому впливу.Тож і в цьо-

му випадку підлітку потрібна батьківська порада.

Що ж допоможе дитині протистояти біді?

 

1-внутрішній самоконтроль і визначення життє-

   вої мети;

2-любов до батьків, бажання бути поряд з ними;

3-можливість активної участі в суспільному жит-

   ті ( відвідування гуртків,спортивних секцій);

4-бажання вчитися, успіхи в навчанні;

5-визнання і заохочування з боку оточуючих.

  ЯК ДІЗНАТИСЯ, ЩО ДИТИНА ЩОСЬ
                        ВЖИВАЄ
?

 

Багато батьків побоюються того, що їхня дитина робить чимало небезпечних речей, а вони про це не підозрюють.Батьки мають обов¢язково звер-

нути увагу на такі зміни у поведінці дитини:

 

1.Раптова зміна друзів.

2.Різке погіршення поведінки.

3.Зміна у харчуванні, смакових звичках.

4.Випадки забудькуваті, недоладної мови.

5.Різкі зміни настрою.

6.Повна втрата попередніх інтересів.

7.Раптові порушення координації рухів.

8.Часте згадування наркотиків, алкоголю під час

    жартів та розмов.

9.На фоні повного здоров¢я- розширені зіниці,

   почервонілі очі, кашель, нежить, блювання.

 

Однак бути уважним до дитини- це не значить пильно наглядати за кожним її кроком і підоз-

рювати в усьому поганому.Це значить- любити і підтримувати її.

 

Превентивну роботу необхідно спрямувати пере-

дусім на неповнолітніх.Педагогічний аспект ви-

ховання дітей молодшого шкільного віку, схиль-

них до негативних проявів у поведінці, нині вивчено мало.Стосується він спадкоємності в роботі дошкільної і шкільної ланок.Цей процес виховної діяльності потребує особливої уваги з ряду причин:

1.         Старший шкільний період- останній етап по-

чаткової ланки соціалізації дитини на рівні дитячого садка.В цьому віці відбуваються іс-

тотні зміни в психічному житті дитини.Така зміна життєвої позиції призводить до прояву або посилення вже наявних відхилень у пове-

дінці дитини, а також виникнення нових труд-

нощів у пристосуванні до майбутнього шкіль-

ного життя.

2.         Існує дуже обмежена кількість досліджень, які враховували б нову суспільно- політичну й соціально- економічну ситуацію в країні, що істотно впливає на завдання педагогічної діяльності, потребує нових підходів до орга-

нізації виховання дітей.

   3.Великий вплив на формування особистості                дитини, на виникнення і розвиток негативних проявів у поведінці має склад сім*ї, загально ос-

вітній рівень батьків та їхні виховні позиції.

  

Тривожить поглиблення останнім часом кризи самооцінки дітей підліткового віку.Причина криється у відсутності можливості задовольнити потребу підлітка в суспільному визнанні, що в свою чергу, затримує його особистісне самовизначення.Тому підлітки тягнуться до ін-

тимно-особистісного і стихійно –групового спіл-

кування з однолітками ( вуличні компанії,не-

формальні групи, де взаємне непорозуміння під-

літків із дорослими переходить в інтеграцію).

Саме в процесі стихійно- групового спілкування стійкого характеру набувають агресивність, під-

вищена тривожність, замкнутість тощо.

       Проблема пияцтва й алкоголізму в підліт-

ковому віці останнім часом стала дуже актуаль-

ною.За статичними даними, до 80% дорослих, хворих на алкоголізм, почали зловживати алко-

голем саме в підлітковому віці.У підлітків дуже швидко відбувається психічна деградація.Їхній інтелектуальний розвиток не відповідає вікові.

Профілактика (обов¢язкова співпраця педагогів і батьків):

-          учнів треба ознайомити з деяким мінімумом соціально-психологічних знань загартування волі з орієнтацією на гідні приклади; слід формувати в них правильну самооцінку;

-          групу, що орієнтується на вжиток алкоголю, слід роз¢єднати;

-          засоби покарання мають бути обгрунтовани-

   ми і справедливими.

 

ПОРАДИ ЩОДО ВСТАНОВЛЕННЯ ДОВІРИ МІЖ ПІДЛІТКОМ І ДОРОСЛИМИ В КРИЗО-

ВИЙ ДЛЯ НИХ ПЕРІОД:

 

1.Уважно вислухайте підлітка. Прагніть до того, щоб підліток зрозумів, що він вам не байдужий і ви готові зрозуміти і прийняти його.

2.Запропонуйте свою підтримку та допомогу.

3.Поцікавтеся, що зараз найбільше турбує підлітка.

4.Упевнено спілкуйтеся з підлітком.

5.У спілкуванні з підлітком використовуйте слова, речення, які сприятимуть розвитку контакту: розумію, звичайно, відчуваю, хочу допомогти.

6.У розмові з підлітком дайте йому зрозуміти, що він потрібен іншим і унікальний як особистість.

7.Недооцінка гірша, ніж переоцінка.Надихайте підлітка на високу самооцінку.Вмійте слухати, довіряти і викликати довіру в нього.

8.Звертайтеся по допомогу, консультацію до спеціаліста, якщо вас щось насторожило в поведінці підлітка.

 

 

Фізичний аспект життєдіяльності дитини

Анкета для батьків

 

1. Дитина регулярно займається фізкультурою ( спортивна секція, вправи, гімнастика).

 

1. Моя дитина займається фвізкуьтурою рідко і без задоволення.

2. У вихідні дні ви з дитиною буваєте за містом, на природі.

2. Для спільних прогулянок не вистачає часу.

 

3. Дитна їсть у помірних кількостях, із задоволеням, і все, що запропонують.

3. У дитини проблеми з апетитом (їсть дуже мало, багато, вибірково).

 

4. Дитина засинає вчасно, просинається легко.

4. Дитина не хоче лягати спати і просинається з труднощами.

 

5. Дитина одержує задоволення від комфорту і затишку в домі.

5. Дитина байдужа до чуттєвих компонентів повсякденного життя

.

6. Дитині подобається носити красивий одяг.

6. Дитині байдуже, як і в що вона одягнута.

 

7. Дитина сама просить поміняти брудний одяг.

7. Може одягнути брудний одягш, не проявляє ініциативи в тому, щоби поміняти одяг

 

 

Цей опитувальник не має „ключа”, тому що в ньому немає „секретного замка”: усе, що зліва, більше відповідає потребам дитини в розвитку. Якщо в якійсь сфері справа відмічено 2-3 висловлювання , на це слід звернути увагу батьків.

 

             <

Категорія: Поради батькам | Додав: Наталья
Переглядів: 11125 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 4.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 130
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2024