Четвер, 2024/03/28, 12:01
Зеленодольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів 2
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Математика [3]
.
Література [5]
Конспекти уроків з світової літератури, української літератури; розробки позакласних заходів
Рідна мова [6]
.
Іноземна мова [4]
.
Природничі науки [5]
.
Історія [2]
.
Початкова школа [6]
.
етика [6]
.
образотворче мистецтво [3]
конспекти уроків образотвочого мистецтва
російська мова [2]
конспекти уроків, тестові завдання для контролю для українських класів
фізика [4]
.
праця, технології [1]
конспекти уроків, презентації та матеріали до уроків
Головна » Файли » Конспекти уроків , позакласних заходів » Початкова школа

Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Ускладнені задачі на зведення до одиниці
[ Викачати з сервера (3.74 Mb) ] 2016/02/01, 20:05

Зеленодольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку «Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Ускладнені задачі на зведення до одиниці»

 

                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів : Бока В.І.

 

 

 

 

 

м. Зеленодольск

2016р.

 

Урок математики. 4 клас

     Тема. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Ускладнені задачі на зведення до одиниці

     Мета: формувати вміння учнів ділити багатоцифрові числа на одноцифрові; вправляти у розв’язування задач вивчених видів; поглибити знання учнів про  підводний тваринний світ ; розвивати навички самоконтролю увагу, мислення; формувати комунікативну компетентність: виховувати наполегливість, допитливість, бажання берегти природу  землі.

     Тип уроку: уроку формування вмінь і навиків

     Форма проведення: урок – подорож

     Обладнання: комп’ютер, презентація на тему «Жителі морських глибин», тестові завдання, сигнальні картки, картки для індивідуальної роботи.

     Між предметні зв’язки: природознавство, логіка.

                                             Хід уроку

І. Організація класу

      –  До якого уроку ви приготувалися?

  • Чи подобається вам цей урок? Чому?

                                                  Слайд №1

                                                                          

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

– Уроки бувають різні: сумні і  веселі, цікаві та не дуже, творчі і звичайні. Дуже хочу, щоб ми з вами сьогодні провели цікавий, змістовний. Творчий урок. Що для цього потрібно?

–Так, щоб наша праця була успішною, слід дотримуватися певних правил.

Пригадаємо їх.

Слайд №2

 

- Давайте скажемо девіз нашого уроку.

                                                     Слайд №3

                                                   

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

                                                               Слайд №4

 

  • Діти, погляньте на екран. Що ви там бачите?

Так, перед вами зображення морських глибин.

  • Як ви думаєте, а чого тут не вистачає? (Морських жителів)
  • Сьогодні у нас буде не звичайний урок, а урок подорож у підводне царство. Чим більше ми виконаємо математичних завдань, тим з більшою кількістю морських жителів познайомимося.
  • А працювати ми сьогодні будемо над діленням багатоцифрових чисел на одноцифрове число  і над розв’язуванням задач вивчених видів.

ІV. Актуалізація і корекція знань учнів

1.«Мозковий штурм»

  • Першим нашим морським гостем сьогодні буде полосатик.

                                               Слайд №5

                                                                                                                                                                                   

  • Воліє теплі води тропічних морів, ареал лежить в Тихому та Індійському океанах. Зустрічається від Перської затоки до Філіппін, від Японії до Арафурского моря біля берегів Австралії.
    Мешкає в прибережних водах континентального шельфу на глибинах від 1 до 25 метрів. Іноді піднімається в прісноводні акваторії, зустрічаються в прісній воді приливної зони в дельті Меконгу. Харчуються остракодами, брюхоногими та іншими безхребетними, але також дрібною рибою..
  • Полосатик приніс нам завдання для «Мозкового штурму»
  • У якому місяці є число 28? (У кожному)
  • Скільки кутів залишиться у прямокутнику, якщо від нього відрізати один кут? (5)
  • У риби - клоуна було 12 черв’ячків. Вона з’їла всі, крім п’ятого.

Скільки черв’яків залишилося у рибки? (Жодного)

  • Якщо півень стоїть на одній нозі, то його вага становить 8 кг. Скільки важитиме півень, якщо стане на  одну ногу?( Так само)
  • У кінці речення ставлять крапку. На яку геометричну фігуру вона схожа? (Точка)
  • Віні - Пух біг до глечика з медом 15хв, а його друг П’ятачок –1\4год Хто з них до глечика з медом прибіг раніше? (Однаково).
  • Молодці, ви справилися із завданням успішно, отже, стає жителем нашого підводного світу.

2.Усна лічба. Індивідуальна робота за картками.

– Подивіться на екран. Чи впізнали ви наступного гостя?

                       Слайд №6

                                       

  • Так, це дельфін . Що ви знаєте про  тварину?

Вчені вважають, що це одні із найрозумніших тварин у світі. Дельфіни спілкуються між собою за допомогою спеціальних звукових сигналів(свисту, тьохкання), нажаль сприймати і розуміти ці сигнали людина не може Дельфіни піклуються одне про одного, підтримують на поверхні води пораненого побратима, своїх малят вигодовують молоком. Не один раз ці добродушні тварини рятували життя людям, коли вони тонули.

–Дельфін приніс нам вправи для усного рахунку і картки для самостійної роботи.

   Картки для індивідуальної роботи з учнями

   Картка для індивідуальної ро

1.Розв’яжи задачу

Щоб нагодувати тигра необхідно 30кг м’яса, а шлунок вусатого кита вміщує 3т їжі. У скільки разів більше може з’їсти їжі кит, ніж тигр?

2.Обчислити.

   5264    7                   8235  3

 

 

 

 

 

а)Гра  «Математичні ланцюжки»

                                           Слайд №7

 

 

1000-550            240:10               500+600                60∙3

          :9                     ∙2                       :100                    :2

          :2                     :6                       ∙7                        :2

          ∙3                      ∙5                       +23                    ∙4

      +25                     ∙100                     :10                   -50

      100                    4000                     10                   13     

 

–Молодці. Із завданням справилися успішно. Дельфін теж стає мешканцем нашого підводного світу .

3.«Математичний диктант»

  -  Наступним нашим гостем є морський коник

                                               Слайд №8

 

Ці риби зазвичай мешкають в захищених місцях, таких як зарощі водоростей, коралові рифи або мангрові ліси. Ці риби територіальні, самці захишають площу біля одного квадратного метру, тоді як території самок приблизно в сто разів більші. Зазвичай риби використовують камуфляж, ховаючись серед водоростей або коріння мангрів, маючи кольори від зеленого до коричневого або сірого. У випадку соціальних подій або незвичайного середовища можуть змінювати колір на дуже яскравий. Морські коники є яйцеживородними та єдиними відомими тваринами, у яких вагітніє та народжує потомство самець, а не самиця..

  • Морський коник приніс нам завдання для математичного диктанту.

                     Слайд №9

                                                                              

  • Маса камчатського крабу7кг. Яка маса 20 таких крабів? (140кг)

                              Слайд №10

  • У кашалота 70 зубів, це на 180 менше, ніж у дельфіна. Скільки зубів у дельфіна? (250)

                                Слайд №11

 

  • Лев може бігти зі швидкістю 72км/год, що в 2 рази більше, ніж швидкість акули. З якою швидкістю рухається акула? (36км/год)

                               Слайд №12

                         

  • Летюча риба 4 стрибками може подолати відстань 200м. Скількома стрибками вона подолає відстань 500м? (10)

                   

                                       Слайд №13

  • Маса новонародженого слоненяти 120кг, він на 1800 кг легший від дитинча синього кита. Яку масу має новонароджене синє китеня? (2т)

- Молодці, діти, ви успішно справилися із завданням. Тригла теж стає мешканцем нашого підводного світу.

ІV. Розвиток математичних знань і вмінь учнів

1.Розв’язування задач

                                          Слайд №14

-Чи впізнали ви наступного нашого гостя? Так, це жовтий хірург.

Мешкає в легенях або на відкритих до моря схилах коралових рифів нижче рівня прибою до глибини 46 м. Веде одиночний спосіб життя; іноді збираються невеликі зграйки. Харчується молодими пагонами нитчастих водоростей. Популярна акваріумна риба - один з головних об'єктів експорту морської продукції Гаваїв. Межі глибин проживання 2 - 46 м..

-Жовтий хірург  пропонує нам попрацювати над задачами.

 

                                      Слайд №16  

 

- Складіть умову задачі  за даними таблиці і розв’яжіть її (усно)

Рухомий об’єкт

Відстань

Час

  •  

Дельфін

  1.  
  1.  

   ? 

   ?     ?

Акула

  1.  
  1.  

Робота за підручником

Слайд №17

 

 

 

          Задача № 548 – розв’язування задачі біля дошки з коментуванням.

                            2сівалки -12год- 96га

                            1сівалка-7год -?га

1)96:12=8(га)- 2 сівалки за 1год;

2)8:2=4(га) -1сівалка за 1год;

3)4∙7=28(га)-1 сівалка за7 год.

        Задача №549– самостійна робота(розв’язання задачі записати виразом)

                          6∙1240+4∙720=10620(кг)

Усі задачі ви розв’язали правильно. Жовтий хірург теж поселяється у наше підводне царство.

                                  Фізкультхвилинка

                                       Слайд №18

-Чи впізнали ви цього морського мешканця? Так, це восьминіг.

Звісно, що назва цієї тварини походить від кількості його щупалець. На кожній ніжці тварини є присоски, за допомогою яких восьминіг захоплює здобич та рухається по дну. Ще він може змінювати своє забарвлення, маскуючись від ворогів на морському дні. Це надзвичайно розумні істоти, легко піддаються дресируванню.

-Восьминіг пропонує нам відпочити і провести фізкультхвилинку.

Слайд №19

                                 Рибки плавають в водиці,

                       Рибкам весело гулять.

                       Хочемо ми з рибками

                       разом попірнать.

                       Раз- прогнулись, потягнулись,

                       На носочки піднялись.

                       Вліво, вправо повернулись,

                       Один одному всміхнулись.

                       Рибки хвостиком махнули,

                       Рибки воду сколихнули

                      І на дно морське пірнули.

                      Добре всі ми відпочили

                      І за парти тихо сіли.

-Чи сподобалася вам фізкультхвилинка від восьминога?  Отже, він теж стає мешканцем нашого підводного царства.

 

2.Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове

                              Слайд №20

  • Чи впізнали ви наступну нашу гостю? Так, це медуза.

Це дуже красиві морські жителі, але водночас і небезпечні.

Медузи - загадкові і дуже красиві мешканці морів і океанів планети Земля. Зустріч з ними може бути смертельною для людини, проте, люди постійно прагнуть їх досліджувати і уважно спостерігають за їх життям. Медузи одні з найдавніших мешканців планети, які ще не вивчені до кінця, зокрема, через те, що деякі з них мешкають на глибині до 10 тис. метрів. У медуз немає мозку, проте у них є на тілі 24ока, що їм допомагає безпомилково орієнтуватися у повній темряві і вдало полювати.

  • Медуза пропонує нам попрацювати над прикладами.

Слайд №21

      Робота з підручником

а)№546 – розв’язати приклади на дошці з коментуванням;(5684; 23514)

б)№547 – самостійна робота за варіантами (2714; 24173; 37115; 7141)

– Молодці, із завданням медузи ви справилися правильно. Отож, вона також стає мешканцем нашого підводного світу.

3.Геометричне завдання

                                                   Слайд№22

  • Наступна наша гостя – морська зірка.
  •  
  • Морська красуня  пропонує нам виконати геометричне завдання.

                                         Слайд №23

  • Площа якої фігури більша?

V. Узагальнення і систематизація вивченого

       Виконання тестових завдань

                                             Слайд №24

 

  • Чи впізнали ви цього морського жителя? Так, це електричний скат.

 

Це повільні істоти з сплощеним тілом; вони живуть, частково зарившись у пісок і харчуючись  молюсками. У електричного ската, по обидві сторони голови  лежать електричні органи. Це видозмінені м'язи, які можуть призвести електричний розряд, досить сильний для того, щоб оглушити досить велику рибу і , навіть,  вбити людину.

  • Електричний скат приніс нам  тестові завдання.

                                              Тестові завдання

  1.  240:(6∙2)=        

а)  12;         б)20;        в)30;       г)120.

     2.      12240:4=           

         а)  387;        б) 3970;      в) 3870;   г)3860.

     3. Довжина кімнати 6м, а ширина– у 2 рази менша. Обчисли площу кімнати.

        а)18м;          б) 15м2;         в)20м2;         г) 18м2.

     4.Два комбайни за 4год витратили 200л пального, кожний порівну.

         Скільки    літрів пального витрачає  комбайн за 1 год роботи?   

         а) 50л;           б) 100л;         в) 30л;            г) 40л.

                    Самоперевірка .

Слайд №25

      -Електричний скат був сьогодні останнім нашим гостем. Він нагадує, що пора підбивати підсумок уроку.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія  

 -Чи сподобався вам наш урок?

      -Що ми вчилися робити?

      -Хто з морських жителів вам сподобався найбільше?

      -Чи хочеться вам побачити, який підводний світ ми створили?

                                                    Слайд №26

– Чи хотілося б вам дізнатися про інших підводних жителів?

–Що для цього потрібно зробити?

–А ще, діти, треба пам’ятати, що якщо ми не будемо берегти природу, то ця краса може зникнути назавжди. Тож давайте бережливо ставитися до всього живого, що є на нашій планеті, щоб зберегти її неповторну красу для майбутніх поколінь.

Слайд №27

VІ. Домашнє завдання:  №521, № 522

*    відшукати цікавий матеріал про морських жителі, який можна використовувати при складанні  математичних завдань.

Слайд №28

 

 

 

 

 

                                                        

                                                  

Категорія: Початкова школа | Додав: Наталья
Переглядів: 1420 | Завантажень: 108 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 130
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2024